VMSzC III. Béla Technikum és Kollégium
Szentgotthárd

A magyarkanizsai diákok látogatását a bélás diákok utazása követte a vajdasági tájakon. A magyarkanizsai Beszédes József Mezőgazdasági és Műszaki Iskolaközpontban ismerkedtünk azzal, hogy zajlik a vajdasági diákok egy napja az iskola falai között, versenyeztünk „ A legügyesebb robotozó „ címért, s az ottani diákok segítségével megtanultuk a röplabda szabályait, mivel nálunk a foci élvez prioritást.

Magyarkanizsai sétánk során megtudtuk, hogy egyre fogyatkozik a község lakossága, mivel sokan elköltöznek. Az itt élő magyarok azonban őrzik a nyelvet, a kultúrát, magyarságtudatukat.
És kirándultunk: jártunk a zentai csata emlékhelyénél, Óbecse központjában, s a határában a József-zsilipnél. Megnéztük Újvidék nevezetes épületeit, barangoltunk a Péterváradi erőd falai között, s felmértük hajdani stratégiai szerepét. Hajóztunk a Tiszán, s a zuhogó eső ellenére, hajóskapitányunknak köszönhetően, elénk tárult a tiszavirágzás élménye, a folyó ökológiája. A szabadkai időtöltés is kellemes emlékeket tartogatott.
Köszönjük partnereik vendégszeretetét, a kiváló szervezést, hisz a rövid utazás során nemcsak a programozással, a történelemmel, a „beszélő” tárgyakkal, a tájjal találkoztunk, hanem az itt élő emberekkel, diákokkal, a mindennapokkal. .

A Petreváradi erődben Együtt a csapat a magyarkanizsai iskolában

és ő is a legügyesebb robotozó  Röplabdameccs